NOVA FASE (no es contemplava però ha estat possible)
Fase AMB AGENTS EXTERNS
|
LA BIBLIOTECA
| ||
Objectius:
1.treballar en xarxa amb els agents externs.
2. potenciar de manera competencial la lecto-escriptura en els alumnes de primària. 3. | |||
Destinataris:
Equip docent, direcció del centre educatiu, equip professional de la biblioteca.
Temps:
Es durà a terme en el transcurs d'aquest tercer trimestre escolar.
| |||
Activitats :
treballar
en xarxa escola/biblioteca per potenciar la lecto-escriptura en els
alumnes. Es durà a terme, per part dels alumnes, l'elaboració d'un conte
partint de les imatges d'un conte ja editat. |
Avaluació:
Hi ha una inicial que consisteix en la reflexió i l'escolta activa en el procés de l'elaboració del projecte.
La següent es durà a terme un cop es posi en marxa el projecte, el curs vinent, |
.
Agent extern: la biblioteca.
S'ha dut a terme un primer contacte amb la biblioteca del barri, doncs és un dels agents externs que està implicat en la construcció del PLEC, tan a nivell de recursos, com d'estratègies. Tot i que inicialment en la descripció de les fases no constava aquest contacte amb la biblioteca, les circumstàncies han propiciat mantenir i iniciar aquesta trobada.Primer contacte:
S'ha parlat i proposat la construcció d'un possible projecte en xarxa (escola/biblioteca) que es durà terme a segon el proper curs escolar. El grup de mestres de primer, juntament amb la direcció del centre, estan elaborant un projecte que posteriorment es donarà a la biblioteca per que aquesta pugui valorar i proposar .
- Objectius:
Promoure la lectura i l'escriptura de manera competencial.
Donar rellevància als recursos que tenen les biblioteques.
Implicar als agents externs en el PLEC.
- Agents implicats
Direcció de la biblioteca.
Mestres de primer.
Bibliotecària de l'escola.
- Gestió de la comunicació.
- L'activitat
Les direccions dels dos centres valoraran la posada en pràctica pels curs vinent.
Es pactaran dates d'entrega i revisions, per tal que el projecte pugui estar finalitzat a temps per iniciar-lo, amb tranquil.litat i tot ben preparat, el curs vinent.
Observacions
i reflexió
Aquest ha estat un primer contacte amb uns dels agents
externs que formen part de l’elaboració del PLEC. Es va comentar a una de les
biblioteques del barri si voldrien participar amb l’escola i dur a terme un
projecte. La bibliotecaria no s’ho va pensar dues vegades i va dir que estarien
encantats, però que calia parlar amb la direcció (tot i que creia que no
s’oposaria). Donat que el projecte es pels curs vinent i s’iniciarà amb el grup
de segon s’ha exposat a les mestres que ho dissenyin i facin un esbós. Ho
dissenyen elles donat que la idea central surt de les tutores de primer. El mes
de juny, quan ja no hi hagin alumnes a les aules es durà a terme una reunió amb
la cap d’estudis per valorar i fer les reflexions que es considerin adients
abans d’enviar-la a la biblioteca.
Un cop escrit i exposat a la
biblioteca com es vol dur a terme l’impuls de la lecto-escriptura es durà a
terme una valoracions de diversos aspectes que es consideren essencials per que
el projecte tingui èxit. Per realitzar aquesta tasca de valoració i reflexió
participaran de manera activa : el centre(direcció del centre) , la biblioteca,
la psicopedagoga i la LIC. Els punts que cal valorar estan relacionats amb la
valoració de les infraestructures,els recursos que ofereix la biblioteca, el
com es dinamitzaran les activitats, els espais on es farà la difusió del
projecte (web, bloc...). Tots aquest darrers punts s’afegiran en una nova fase
que s’iniciarà el darrer curs.
No hay comentarios:
Publicar un comentario