lunes, 27 de abril de 2015

Normativa

UNA ESTRATÈGIA PER A L'ÈXIT ESCOLAR. 
Normativa Departament D'Ensenyament
    Educació primària
    article 19.3
    A fi de fomentar l'hàbit de la lectura, s'hi ha de dedicar un temps diari.


    • Decret 181/2008, de 9 de setembre,  
      pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments del segon cicle de l'educació infantil (Correcció d'errada en el DOGC núm. 5317, pàg. 11008, de 12.2.2009) (DOGC núm. 5216, 16.9.2008)
    objectiu de cicle número 9
    Mostrar interès per la descoberta progressiva de les relacions entre el text oral i l'escrit, iniciar-se en l'ús funcional de la lectura i l'escriptura. Crear de manera individual i col·lectiva petits textos i dibuixos.
article 8
8.5 La lectura és un factor fonamental per al desenvolupament de les competències bàsiques i ha d'estar inclosa en el desenvolupament de totes les àrees. els centres, en organitzar la seva pràctica docent, han de garantir una mitjana mínima de 30 minuts diaris destinats a la lectura.
  • Decret 143/2007, de 26 de juny,  
    pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de l'educació secundaria obligatòria (Correcció d'errada en el DOGC núm. 5515, pàg. 89641, de 27.11.2009) (DOGC núm. 4915, 29.6.2007)
article 7.5 Els centres fomentaran la lectura en totes les matèries, com a factor bàsic per el desenvolupament de les competències bàsiques i per l'adquisició dels objectius educatius de l'etapa.
article 8.2 En totes les matèries es treballaran la comprensió lectora, l'expressió oral i escrita, la comunicació audiovisual, les tecnologies de la informació i la comunicació, i l'educació en valors.
article 8.5
Els centres podran organitzar programes de reforç per afavorir l'èxit escolar per a l'alumnat amb dificultats d'aprenentatge que accedeix a l'educació secundària,d'acord amb el que estableix el decret d'ordenació dels ensenyaments de l'educació primària a aquests efectes.[...]

  • Resolució ENS/750/2012, de 16 d'abril,  
    per la qual es dóna publicitat als centres seleccionats per formar part de la iniciativa de l'Impuls de la lectura, una estratègia per a l'èxit escolar (DOGC núm. 6116, de 26.4.2012)


1 comentario:

  1. Hola M. del Mar,

    Em sembla molt interessant la informació que has aportat al bloc, però trobo a faltar la descripció de les teves pràctiques, és a dir el seu desenvolupament, les teves impressions, crítiques, resposta dels agents implicats als teus intervencions, relació de la intervenció amb psicopedagògica ..

    Una abraçada

    ResponderEliminar