Fase 1.
|
Diagnòstic
i anàlisi de les accions docents
per part de la psicopedagoga (observacions, entrevistes,..)
|
||||
Objectius:
1. Observar les accions educatives que es porten a
terme dins l’aula en l’àrea de llengua.
2. realitzar entrevistes grupals (mestres d’un mateix
nivell).
3. analitzar la metodologia que es fa servir en el
procés lecto-escriptor.
|
Instruments:
1. Graella d’observació amb ítems prèviament marcats.
Gravació en vídeo de les sessions.
2. preguntes centrades amb tipologies de text, temps
que es destina, mètode que es fa servir per la lecto-escriptura,
|
||||
Destinataris:
Equip docent del centre. Mestres des de P3 fins a 6è,
equip directiu.
Temps:
S’intentarà realitzar dues setmanes, observant dos o
tres aules dia.
|
|||||
Activitats :
Observació directa dins l’aula amb ajuda
d’un vídeo i una graella d’observació.
Proporcionarà unes graelles que hauran
d’omplir les mestres on cal que expressin la que fan servir, les estratègies
i els recursos.
En cas que manquin dades es durà a terme la
realització d’una entrevistes en parelles(nivell) per establir els objectius
que es plantegen treballant la lecto-escriptura, les tipologies de text que
fan servir i per què aquestes.
|
Avaluació:
Serà un diagnòstic i una recopilació de
tota la informació proporcionada. Es farà de manera coordinada amb l’equip
directiu i les coordinadores de cada cicle.
|
||||
Fase2 i fase 3
|
Elaboració dels objectius
mínims que es treballen relacionats amb l’àrea de la llengua.
|
||||
Objectius:
Marcar els objectius mínims que es volen assolir a
nivell de centre nivell a nivell.
Fer reflexionar als agents educatius sobre les
característiques dels alumnes i on volen arribar amb ells.
Millorar la resposta educativa que es marcarà al
projecte PLEC.
|
Instruments:
Graella on s’escriuran els objectius mínims per nivell.
|
||||
Destinataris: mestres, alumnes del
centre.
Temps: quatre sessions de cicle.
|
|||||
Activitats:
Es destinaran hores de cicle per poder dur a terme
aquests objectius mínims. Els agents educatius han d’acordar els objectius i
donar-los a la coordinadora de cicle que els farà arribar a l’equip directiu
i a l’assessora. Es posaran en comú amb els tres cicles junts.
Es durà a terme una sessió extraordinària per presentar
els objectius finals acordats entre tots els agents educatius.
|
Avaluació:
Es tindran present el que marca el currículum
d’infantil i primària i les característiques dels alumnes del centre.
L’avaluació final la realitzaran els propis agents
educatius quan es retorni les objectius escrits de manera continuada.
|
||||
Fase 4
|
Reunió amb la LIC
|
||||
Objectius:
Conèixer estratègies determinades per a cada nivell.
Ampliar metodologies en l’aprenentatge de la
lecto-escriptura.
|
Instruments:
Graella.
|
||||
Destinataris:equip directiu, LIC, assessora i
coordinadores de cicle.
Temps: dos sessions de 1h....
|
|||||
Activitats :
Anar nivell per nivell amb metodologies i estratègies
diverses que es poden dur a terme dins l’aula per estimular l’aprenentatge de
la lecto-escriptura.
|
Avaluació
L’avaluació es durà a terme amb el propi projecte.
|
||||
Fase 5
|
Reunions de coordinació amb l’equip directiu
|
||||
Objectius:
Anar marcant els objectius i les accions a dur a
terme.
Valorar i fer un seguiment de les accions que s’han
anat duent a terme.
Marcar següents objectius i accions a realitzar un cop
es vagin portant a terme les primeres fases.
|
Instruments:
Llibreta per anotar les aportacions i els acords.
|
||||
Destinataris:. equip directiu.
Temps: segons necessitats, prèviament concertada.
|
|||||
Activitats :
Es duran reunions per valorar com van les accions i
marcar els objectius i accions posteriors a mida que les activitats es vagin
duent a terme.
|
Avaluació
Es revisaran i reflexionarà sobre els procés que s’ha
anat seguint en les anteriors fases.
Un cop realitzades les valoracions oportunes es
marcaran les següents accions a seguir.
|
DETECTEM QUE MANCA UNA FASE IMPORTANT I ESSENCIAL EN TOT AQUEST PROCÉS: L'ACCIÓ REFLEXIVA DELS MESTRES DEL CENTRE. AIXÍ DONCS AFEGIM UNA NOVA FASE.:
Fase nova
|
Reflexió docent
|
||
Objectius:
1. reflexionar sobre el procés que s’utilitza en els aprenentatges de la
lecto-escriptura.
2.exposar i valorar les diverses tipologies de text que es fan servir.
3. analitzar les estratègies que es fan servir.
|
Instruments:
1. graella amb ítems per que es puguin apuntar les reflexions i observacions.
|
||
Destinataris:
Equip docent del centre. Mestres des de P3 fins a 6è, equip directiu.
Temps:
Es durà a terme en petit grup i després d’haver visionat les observacions
dutes a terme dins l’aula per l’assessora.
|
|||
Activitats :
En petit grup els docents reflexionaran i exposaran les seves practiques docents,
els objectius que es plantegen i els punts forts i febles d’aquestes actuacions.
Valoraran des d’un model reflexiu, els resultats que obtenen fent ús d’aquestes
estratègies i metodologies.
|
Avaluació:
Tenir una escolta activa i anar anotant aquelles aportacions reflexives
que es considerin importants.
|
NOVA FASE: Fase de Formació
Fase
Nova
|
Formació : activitat de formació del professorat del centre( ILEC).
|
||
Objectius:
1. reflexionar sobre el procés que s’utilitza en els aprenentatges de la
lecto-escriptura.
2.exposar i valorar les diverses tipologies de text que es fan servir.
3. analitzar les estratègies que es fan servir.
4. proporcionar estratègies per a l’elaboració del PLEC.
|
Instruments
Es dur a terme de manera
vivencial, amb exemples practiques que es poden aplicar dins les aules.
|
||
Destinataris:
Equip docent del centre. Mestres des de P3 fins a 6è, equip directiu.
Temps:
Son 5 sessions de dues hores. Es realitzaran en el transcurs del curs
escolar 2014-2015
|
|||
Activitats :
Formació
del docent del centre.
|
Avaluació:
Mitjançant
la reflexió personal, grupal,…
|
NOVA FASE (no es contemplava però ha estat possible)
Fase AMB AGENTS EXTERNS
|
LA BIBLIOTECA
| ||
Objectius:
1.treballar en xarxa amb els agents externs.
2. potenciar de manera competencial la lecto-escriptura en els alumnes de primària. 3. | |||
Destinataris:
Equip docent, direcció del centre educatiu, equip professional de la biblioteca.
Temps:
Es durà a terme en el transcurs d'aquest tercer trimestre escolar.
| |||
Activitats :
treballar en xarxa escola/biblioteca per potenciar la lecto-escriptura en els alumnes. Es durà a terme, per part dels alumnes, l'elaboració d'un conte partint de les imatges d'un conte ja editat. |
Avaluació:
Hi ha una inicial que consisteix en la reflexió i l'escolta activa en el procés de l'elaboració del projecte.
La següent es durà a terme un cop es posi en marxa el projecte, el curs vinent, |
No hay comentarios:
Publicar un comentario