jueves, 19 de marzo de 2015

Què farem?



Fase 1.
Diagnòstic i anàlisi de les accions docents per part de la psicopedagoga (observacions, entrevistes,..) 
Objectius:
1. Observar les accions educatives que es porten a terme dins l’aula en l’àrea de llengua.
2. realitzar entrevistes grupals (mestres d’un mateix nivell).
3. analitzar la metodologia que es fa servir en el procés lecto-escriptor.
Instruments:
1. Graella d’observació amb ítems prèviament marcats. Gravació en vídeo de les sessions.
2. preguntes centrades amb tipologies de text, temps que es destina, mètode que es fa servir per la lecto-escriptura,
Destinataris:
Equip docent del centre. Mestres des de P3 fins a 6è, equip directiu.
Temps:
S’intentarà realitzar dues setmanes, observant dos o tres aules dia.
Activitats :
Observació directa dins l’aula amb ajuda d’un vídeo i una graella d’observació.
Proporcionarà unes graelles que hauran d’omplir les mestres on cal que expressin la que fan servir, les estratègies i els recursos. 
En cas que manquin dades es durà a terme la realització d’una entrevistes en parelles(nivell) per establir els objectius que es plantegen treballant la lecto-escriptura, les tipologies de text que fan servir i per què aquestes.

Avaluació:
Serà un diagnòstic i una recopilació de tota la informació proporcionada. Es farà de manera coordinada amb l’equip directiu i les coordinadores de cada cicle.
Fase2 i fase 3
Elaboració dels objectius mínims que es treballen relacionats amb l’àrea de la llengua. 
Objectius:
Marcar els objectius mínims que es volen assolir a nivell de centre nivell a nivell.
Fer reflexionar als agents educatius sobre les característiques dels alumnes i on volen arribar amb ells.
Millorar la resposta educativa que es marcarà al projecte PLEC.

Instruments:
Graella on s’escriuran els objectius mínims per nivell.

Destinataris: mestres, alumnes del centre. 
Temps: quatre sessions de cicle.
Activitats:
Es destinaran hores de cicle per poder dur a terme aquests objectius mínims. Els agents educatius han d’acordar els objectius i donar-los a la coordinadora de cicle que els farà arribar a l’equip directiu i a l’assessora. Es posaran en comú amb els tres cicles junts.
Es durà a terme una sessió extraordinària per presentar els objectius finals acordats entre tots els agents educatius.
Avaluació:
Es tindran present el que marca el currículum d’infantil i primària i les característiques dels alumnes del centre.
L’avaluació final la realitzaran els propis agents educatius quan es retorni les objectius escrits de manera continuada.

Fase 4
Reunió amb la LIC 
Objectius:
Conèixer estratègies determinades per a cada nivell.
Ampliar metodologies en l’aprenentatge de la lecto-escriptura.
Instruments:
Graella.  
Destinataris:equip directiu, LIC, assessora i coordinadores de cicle.
Temps:  dos sessions de 1h....
Activitats :
Anar nivell per nivell amb metodologies i estratègies diverses que es poden dur a terme dins l’aula per estimular l’aprenentatge de la lecto-escriptura.
Avaluació
L’avaluació es durà a terme amb el propi projecte.
Fase 5
Reunions de coordinació amb l’equip directiu
Objectius:
Anar marcant els objectius i les accions a dur a terme.
Valorar i fer un seguiment de les accions que s’han anat duent a terme.
Marcar següents objectius i accions a realitzar un cop es vagin portant a terme les primeres fases.
Instruments:
Llibreta per anotar les aportacions i els acords.
Destinataris:. equip directiu.
Temps: segons necessitats, prèviament concertada.
Activitats :
Es duran reunions per valorar com van les accions i marcar els objectius i accions posteriors a mida que les activitats es vagin duent a terme.
Avaluació
Es revisaran i reflexionarà sobre els procés que s’ha anat seguint en les anteriors fases.
Un cop realitzades les valoracions oportunes es marcaran les següents accions a seguir.

DETECTEM QUE MANCA UNA FASE IMPORTANT I ESSENCIAL EN TOT AQUEST PROCÉS: L'ACCIÓ REFLEXIVA DELS MESTRES DEL CENTRE. AIXÍ DONCS AFEGIM UNA NOVA FASE.:
Fase  nova
Reflexió docent
Objectius:
1. reflexionar sobre el procés que s’utilitza en els aprenentatges de la lecto-escriptura.
2.exposar i valorar les diverses tipologies de text que es fan servir.
3. analitzar les estratègies que es fan servir.
Instruments:
1. graella amb ítems per que es puguin apuntar les reflexions i observacions.
Destinataris:
Equip docent del centre. Mestres des de P3 fins a 6è, equip directiu.
Temps:
Es durà a terme en petit grup i després d’haver visionat les observacions dutes a terme dins l’aula per l’assessora.
Activitats :
En petit grup els docents reflexionaran i exposaran les seves practiques docents, els objectius que es plantegen i els punts forts i febles d’aquestes actuacions.
Valoraran des d’un model reflexiu, els resultats que obtenen fent ús d’aquestes estratègies i metodologies.
Avaluació:
Tenir una escolta activa i anar anotant aquelles aportacions reflexives que es considerin importants.

NOVA FASE: Fase de Formació

Fase
Nova
Formació : activitat de formació del professorat del centre( ILEC).
Objectius:
1. reflexionar sobre el procés que s’utilitza en els aprenentatges de la lecto-escriptura.
2.exposar i valorar les diverses tipologies de text que es fan servir.
3. analitzar les estratègies que es fan servir.
4. proporcionar estratègies per a l’elaboració del PLEC.

Instruments
Es dur a terme de manera vivencial, amb exemples practiques que es poden aplicar dins les aules.
Destinataris:
Equip docent del centre. Mestres des de P3 fins a 6è, equip directiu.
Temps:
Son 5 sessions de dues hores. Es realitzaran en el transcurs del curs escolar 2014-2015
Activitats :
Formació del docent del centre.
Avaluació:
Mitjançant la reflexió personal, grupal,…

NOVA FASE (no es contemplava però ha estat possible)
Fase  AMB AGENTS EXTERNS
 LA BIBLIOTECA
Objectius:
1.treballar en xarxa amb els agents externs. 
2. potenciar de manera competencial la lecto-escriptura en els alumnes de primària. 
3. 
Destinataris:
Equip docent, direcció del centre educatiu, equip professional de la biblioteca.
Temps:
Es durà a terme en el transcurs d'aquest tercer trimestre escolar.
Activitats :
treballar en xarxa escola/biblioteca per potenciar la lecto-escriptura en els alumnes. Es durà a terme, per part dels alumnes, l'elaboració d'un conte partint de les imatges d'un conte ja editat.
Avaluació:
Hi ha una inicial que consisteix en la reflexió i l'escolta activa  en el procés de l'elaboració del projecte.
La següent es durà a terme un cop es posi en marxa el projecte, el curs vinent,  

No hay comentarios:

Publicar un comentario