Fase2 i fase 3
|
Elaboració dels objectius
mínims que es treballen relacionats amb l’àrea de la llengua.
| ||||
Objectius:
Marcar els objectius mínims que es volen assolir a
nivell de centre nivell a nivell.
Fer reflexionar als agents educatius sobre les
característiques dels alumnes i on volen arribar amb ells.
Millorar la resposta educativa que es marcarà al
projecte PLEC.
|
Instruments:
Graella on s’escriuran els objectius mínims per nivell.
| ||||
Destinataris: mestres, alumnes del
centre.
Temps: quatre sessions de cicle.
| |||||
Activitats:
Es destinaran hores de cicle per poder dur a terme
aquests objectius mínims. Els agents educatius han d’acordar els objectius i
donar-los a la coordinadora de cicle que els farà arribar a l’equip directiu
i a l’assessora. Es posaran en comú amb els tres cicles junts.
Es durà a terme una sessió extraordinària per presentar
els objectius finals acordats entre tots els agents educatius.
|
Avaluació:
Es tindran present el que marca el currículum
d’infantil i primària i les característiques dels alumnes del centre.
L’avaluació final la realitzaran els propis agents
educatius quan es retorni les objectius escrits de manera continuada.
|
Dins les Fases que es van descriure en el pla de desenvolupament consten les fases 2 i 3. En aquest punt es parla de l’ Elaboració dels objectius mínims que es treballen relacionats amb l’àrea de la llengua.
Per tal de dur a terme aquesta
recopilació es van concedir, inicialment,quatre sessions de cicle. S’ha trigat
més temps en poder recollir els objectius, per diversos motius (preparació de
la setmana cultural, cicles d’urgències..). Un cop hem tingut els objectius
mínims la coordinadora de cada cicle, la cap d’estudis i jo ens hem reunit per
classificar-los de manera ascendent i evitar així possibles repeticions. Un cop
recopilats i pautats, s’ha fet arribar una còpia, mitjançant les coordinadores
de cicle, s’ha portat a terme una reflexió i una valoració del resultat final
per part dels docents (tutors, especialistes, ..) del centre.
Per marcar els objectius mínims de
cada nivell s’ha tingut en compte diversos factors:
- currículum i les indicacions que donen relacionades amb l’àrea de llengua a Primària i a nivell global a Infantil.
- Les característiques del alumnes del centre.
- Les orientacions de diversos especialistes relacionats amb el camp de la lecto-escriptura (LIC, EAP, logopeda del centre).
Dificultats que em trobat:
- Les festes i el temps de dedicació que s’ha utilitzat per tal de dur-les a terme.
- Calia una reflexió i valoració per part del agents educatius del centre i aquest fet ha donat molts bon moments de discussions, però en ocasions s’ha creat algun conflicte (principalment relacionat amb el desacord de mantenir l’objectiu en un nivell o en un altre).
Agents que han participat:
- Tutors/es
- Direcció del centre :cap d’estudis.
- Especialistes.
- TIC
Observacions
i reflexió
Per tal de dur a terme aquesta recopilació
es van concedir, inicialment,quatre sessions de cicle. S’ha trigat més temps en
poder recollir els objectius, per diversos motius (preparació de la setmana
cultural, cicles d’urgències..). Un cop hem tingut els objectius mínims la
coordinadora de cada cicle, la cap d’estudis i jo ens hem reunit per
classificar-los de manera ascendent i evitar així possibles repeticions. Un cop
recopilats i pautats, s’ha fet arribar una còpia, mitjançant les coordinadores
de cicle, s’ha portat a terme una reflexió i una valoració del resultat final
per part dels docents (tutors, especialistes, ..) del centre.
Per marcar els objectius mínims de cada nivell s’ha
tingut en compte diversos factors:
currículum
i les indicacions que donen relacionades amb l’àrea de llengua a Primària i a
nivell global a Infantil.
Les característiques del alumnes del centre.
Les
orientacions de diversos especialistes relacionats amb el camp de la
lecto-escriptura (LIC, EAP, logopeda del centre).
Dificultats que em trobat:
Les
festes i el temps de dedicació que s’ha utilitzat per tal de dur-les a terme.
Calia
una reflexió i valoració per part del agents educatius del centre i aquest fet
ha donat molts bons moments de discussions, però en ocasions s’ha creat algun
conflicte (principalment relacionat amb el desacord de mantenir l’objectiu en
un nivell o en un altre).
No hay comentarios:
Publicar un comentario