jueves, 7 de mayo de 2015

Fase 2 i 3


Fase2 i fase 3
Elaboració dels objectius mínims que es treballen relacionats amb l’àrea de la llengua. 
Objectius:
Marcar els objectius mínims que es volen assolir a nivell de centre nivell a nivell.
Fer reflexionar als agents educatius sobre les característiques dels alumnes i on volen arribar amb ells.
Millorar la resposta educativa que es marcarà al projecte PLEC.

Instruments:
Graella on s’escriuran els objectius mínims per nivell.

Destinataris: mestres, alumnes del centre. 
Temps: quatre sessions de cicle.
Activitats:
Es destinaran hores de cicle per poder dur a terme aquests objectius mínims. Els agents educatius han d’acordar els objectius i donar-los a la coordinadora de cicle que els farà arribar a l’equip directiu i a l’assessora. Es posaran en comú amb els tres cicles junts.
Es durà a terme una sessió extraordinària per presentar els objectius finals acordats entre tots els agents educatius.
Avaluació:
Es tindran present el que marca el currículum d’infantil i primària i les característiques dels alumnes del centre.
L’avaluació final la realitzaran els propis agents educatius quan es retorni les objectius escrits de manera continuada.


Dins les Fases que es van descriure en el pla de desenvolupament consten les fases 2 i 3. En aquest punt es parla de l’ Elaboració dels objectius mínims que es treballen relacionats amb l’àrea de la llengua.

Per tal de dur a terme aquesta recopilació es van concedir, inicialment,quatre sessions de cicle. S’ha trigat més temps en poder recollir els objectius, per diversos motius (preparació de la setmana cultural, cicles d’urgències..). Un cop hem tingut els objectius mínims la coordinadora de cada cicle, la cap d’estudis i jo ens hem reunit per classificar-los de manera ascendent i evitar així possibles repeticions. Un cop recopilats i pautats, s’ha fet arribar una còpia, mitjançant les coordinadores de cicle, s’ha portat a terme una reflexió i una valoració del resultat final per part dels docents (tutors, especialistes, ..) del centre. 

Per marcar els objectius mínims de cada nivell s’ha tingut en compte diversos factors:

  • currículum i les indicacions que donen relacionades amb l’àrea de llengua a Primària i a nivell global a Infantil.
  • Les característiques del alumnes del centre.
  • Les orientacions de diversos especialistes relacionats amb el camp de la lecto-escriptura (LIC, EAP, logopeda del centre).
Dificultats que em trobat:

  •  Les festes i el temps de dedicació que s’ha utilitzat per tal de dur-les a terme.
  • Calia una reflexió i valoració per part del agents educatius del centre i aquest fet ha donat molts bon moments de discussions, però en ocasions s’ha creat algun conflicte (principalment relacionat amb el desacord de mantenir l’objectiu en un nivell o en un altre).

Agents que han participat:
  •   Tutors/es
  •   Direcció del centre :cap d’estudis.
  •   Especialistes.
  •   TIC


Observacions i reflexió
Per tal de dur a terme aquesta recopilació es van concedir, inicialment,quatre sessions de cicle. S’ha trigat més temps en poder recollir els objectius, per diversos motius (preparació de la setmana cultural, cicles d’urgències..). Un cop hem tingut els objectius mínims la coordinadora de cada cicle, la cap d’estudis i jo ens hem reunit per classificar-los de manera ascendent i evitar així possibles repeticions. Un cop recopilats i pautats, s’ha fet arribar una còpia, mitjançant les coordinadores de cicle, s’ha portat a terme una reflexió i una valoració del resultat final per part dels docents (tutors, especialistes, ..) del centre.
Per marcar els objectius mínims de cada nivell s’ha tingut en compte diversos factors:
currículum i les indicacions que donen relacionades amb l’àrea de llengua a Primària i a nivell global a Infantil.
Les característiques del alumnes del centre.
Les orientacions de diversos especialistes relacionats amb el camp de la lecto-escriptura (LIC, EAP, logopeda del centre).
Dificultats que em trobat:
            Les festes i el temps de dedicació que s’ha utilitzat per tal de dur-les a terme.
Calia una reflexió i valoració per part del agents educatius del centre i aquest fet ha donat molts bons moments de discussions, però en ocasions s’ha creat algun conflicte (principalment relacionat amb el desacord de mantenir l’objectiu en un nivell o en un altre).

No hay comentarios:

Publicar un comentario