Fase 5
|
Reunions de coordinació amb l’equip directiu
| ||||
Objectius:
Anar marcant els objectius i les accions a dur a
terme.
Valorar i fer un seguiment de les accions que s’han
anat duent a terme.
Marcar següents objectius i accions a realitzar un cop
es vagin portant a terme les primeres fases.
|
Instruments:
Llibreta per anotar les aportacions i els acords.
| ||||
Destinataris:. equip directiu.
Temps: segons necessitats, prèviament concertada.
| |||||
Activitats :
Es duran reunions per valorar com van les accions i
marcar els objectius i accions posteriors a mida que les activitats es vagin
duent a terme.
|
Avaluació
Es revisaran i reflexionarà sobre els procés que s’ha
anat seguint en les anteriors fases.
Un cop realitzades les valoracions oportunes es
marcaran les següents accions a seguir.
|
FASE 5:
En l’última reunió amb la direcció del centre s’ha exposat el que s’ha dut a
terme fins el moment (tenint en compte les fases esmentades a inici)
·
Fins al moment s’han analitzat:
1. Nivell INTERN:
a)Recursos:
Les manaces del centre
educatiu, partint dels
resultats de les observacions portades a terme amb el PRODISCAT, en matèria de
lecto-escriptura.
Recursos dels que disposa el centre : biblioteca, TIC, el personal,
AMPA.
s’han analitzats mancances a nivell
material.
S’ha fet una previsió econòmica de
les possibles despeses que hi haurien per tal d’habilitar i
donar una bona
resposta a d’implementació de la PLEC a l’escola.
b) Perfil lector:
Dels alumnes ( proves que es passen cada any per una
especialista en la matèria, per tenir una orientació del nivell dels alumnes
(global.)).
De la comunitat educativa: formacions. (ILEC)
c) Agents
educatius :
S’han concretat les tasques i les
responsabilitats de tots els agents de comunitat educativa.
d) Normativa:
Marc legislatiu.
2. Nivell EXTERN:
a)Centre de
Recursos Pedagògics de la zona (CRP): formació, professionals, recursos,...
b)Biblioteca del
barri: activitats per als infants i famílies, materials dels que disposa,
possibilitat de treballar en xarxa (projecte pel curs vinent pels alumnes
de 2n).
·
Falta per analitzar i reflexionar sobre:
1. Nivell INTERN
a) Com es
treballen les àrees curriculars(
aprenentatge de la lecto-escriptura, l’hàbit lector i el gust per la lectura i
escriptura en els diferents nivells educatius, llegir en les àrees i la competència
informacional.
2. Nivell EXTERNS:
a)plans de l’entorn,
llibreries del barri, institucions.
Visió dels agents educatiusque intervenen en la cosntrucció del PLEC.
Alguns dels agents participants quan es va parlar d'algunes fases que es durien a terme i es demanava la col.laboració, reflexió i acció per a la construcció del PLEC, van manifestar que l'escola ja porta a terme molts projectes i que falten hores per poder treballar amb més calma les diferents àrees i altres aspectes. l'escola entre d'altres participa del projecte LECXIT, relacionat amb l'hàbit lector i la millora de la comprensió lectora. (http://www.lectura.cat/qu%C3%A8-%C3%A9s-lecxit)
La direcció del centre va comentar que el PLEC més que un projecte és una línia d'escola. es preveu anar assolint diverses estapes en el transcurs del dos/tres propers cursos. Les accions es duran a terme ben planificades i com s'ha pogut comporbar deixant hores per tal de poder realitzar la feina de manera que no repercuteixi negativament en el dia a dia de l'aula.
La direcció del centre va comentar que el PLEC més que un projecte és una línia d'escola. es preveu anar assolint diverses estapes en el transcurs del dos/tres propers cursos. Les accions es duran a terme ben planificades i com s'ha pogut comporbar deixant hores per tal de poder realitzar la feina de manera que no repercuteixi negativament en el dia a dia de l'aula.
Observacions
i reflexió
Es parla de la necessitat que els mestres col·laborin
directament amb el projecte lecto-escritor. Serà important que els mestres
aprofitin aquesta participació activa per exposar les propostes que ells
considerin oportunes. És fonamental que es creï un clima on es propiciï la
reflexió. Caldrà que l’equip directiu
valori l’esforç que duen a terme els docents. Es pacta que es donaran hores de
cicle per poder dur a terme les activitats proposades en les diverses
fases.
S’escoltarà als docents i si es promouen noves fases,
pel motiu que sigui, és valoraran des de direcció conjuntament amb la LIC i
assessora psicopedagoga.
Es essencial que l’equip de mestres rebi totes les
informacions necessàries de les fases, accions...relacionades amb el PLEC i la
seva elaboració. Un cop es posen sobre la taula aquestes qüestions relacionades
amb el claustre, es valora i es reflexiona sobre algunes de les fases que ja
s’han iniciat (exposades a la fase corresponent).
En aquesta reunió l’equip directiu manifesta les
dificultats de respectar els temps i dies destinats a les fases realcionades
amb l’elaboració del PLEC, donat que l’activitat del centre impedeix tanta
organització pautada i pactada.
Es considera que seria positiu
poder saber amb quines ajudes de l’entorn compte el centre alhora de
realitzar el pla de millora. D’aquesta
manera
No hay comentarios:
Publicar un comentario