lunes, 25 de mayo de 2015

reunió direcció del centre. Marc Legislatiu


El Marc legislatiu és un apartat que cal tenir present alhora d'elaborar el PLEC, doncs en ell es defineixen diferents aspectes relacionats amb l'ordenació dels ensenyaments.
Donat que és un  aspecte que ve marcat pel Departament d'Ensenyament, la direcció del centre i la psicopedagoga ( estudiant) seleccionen aquells decrets i articles que fan referència al tractament de la lectura i de l'escriptura.
Donat que en el Centre Educatiu hi ha el segon cicle d'infantil i el cicle de primària es divideix aquest part legislativa en dos:
Currículum Infantil. 
DECRET 181/2008, de 9 de setembre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments del segon cicle de l’educació infantil. (pàg. 68256)
L’escola és un espai privilegiat per a l’adquisició de coneixements, de vivències emocionals i de valors ètics i democràtics, i el primer espai social de cohesió, integració i participació.
  • Art.4 la Llengua. 

4.4 Com a part del projecte educatiu, els centres han d’elaborar un projecte lingüístic que estableixi les pautes d’ús de la llengua catalana per a tots els membres de la comunitat educativa.

  • Article 6 Capacitats.
6.1 En aquesta etapa s’afavorirà que els infants desenvolupin les capacitats que els han de permetre créixer integralment com a persones en el món d’avui, en uns aprenentatges continuats i progressius, que seguiran en l’etapa d’educació primària amb l’adquisició de les competències bàsiques que ha d’assolir l’alumnat en finalitzar l’educació obligatòria

  • Article 7 Àrees
7.2 Les àrees s’interrelacionen per crear uns espais d’aprenentatge globalitzats on es contribueixi al desenvolupament integral dels infants, acostant-los a la interpretació del món, donant signiicat i facilitant-ne la participació activa. 

  • Article 9 Avaluació 
9.1 En aquest cicle l’avaluació s’ha d’entendre com el procés d’observació i anàlisi sistemàtica del procés d’ensenyament i aprenentatge per tal de veriicarne la coherència i el grau d’eficàcia. 

  • Objectius (pàg. 68266) 
El segon cicle de l’educació infantil contribueix a desenvolupar en l’alumne/a les capacitats següents: 1. Identificar-se com a persona tot sentint seguretat i benestar emocional, coneixent el propi cos, les seves necessitats i possibilitats, els hàbits de salut, i guanyar confiança en la regulació d’un mateix. 
2. Ser i actuar d’una manera cada vegada més autònoma, resolent situacions quotidianes amb actitud positiva i superant les dificultats. 
3. Sentir que pertany a grups socials diversos, participant-hi activament i utilitzant els hàbits, actituds, rutines i normes pròpies. 
4. Aprendre amb i a través dels altres, gaudir de la relació i integrar-se en el grup tot establint relacions afectives positives amb actituds d’empatia i col·laboració 
5. Observar i experimentar en l’entorn proper amb curiositat i interès 
6. Conèixer experiències, històries i símbols de la cultura pròpia del país i de la d’altres companys i companyes, generant actituds de confiança i respecte.  
7. Representar i evocar aspectes de la realitat viscuda, coneguda o imaginada i expressarlos mitjançant les possibilitats simbòliques que els ofereix el joc i altres formes de representació. 
8. Comprendre les intencions comunicatives d’altres infants i persones adultes. 
 9. Desenvolupar habilitats de comunicació, expressió, comprensió i representació per mitjà dels llenguatges corporal, verbal, gràfic, musical, audiovisual i plàstic; iniciar el procés d’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura, de les habilitats matemàtiques bàsiques i de l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació. 
10. Aprendre i gaudir de l’ aprenentatge, pensar i crear, qüestionar-se coses. 

Currículum de primària
Donat que l'educació primària és el primer nivell d'ensenyament obligatori el currículum concreta amb més precisió els aspectes a treballar. 

DECRET 142/2007, de 26 de juny, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments de l’educació primària (pàg. 21822) .


  • article 19.3
A fi de fomentar l'hàbit de la lectura, s'hi ha de dedicar un temps diari.

Les biblioteques escolars han de contribuir al foment de la lectura i que l'alumne accedeixi a la informació i a altres recursos per a l'aprenentatge de les àrees i matèries i es pugui formar en l'ús crític d'aquests recursos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario